ilska, prat, tårar

Det är som om jag håller på att driva nåt ur kroppen. Jag känner ju själv att det är så här det måste vara, även fast jag en stund idag önskade mer än nåt annat att jag bara skulle få slippa vara ledsen. Men ilskan, samtalen med mej själv (jo jag pratar massa med mej själv, speciellt om jag är ledsen eller arg. Ett arvegods från fadern), tårarna, ledsenheten, och prat med olika halvt främmande och mer bekanta och nära vänner, uttömmande, ältande fulprat, allt bakas ihop i slutänden och blir till läkning. Jag kan känna det ikväll. Ont ska med ont bedrivas. Eller hur det nu uttrycks.

Kommentera

