stats

alltså besöksstatistiken är så märklig. Varför skjuter antalet besökare i taket vissa dagar? Vad är det ni vill läsa om egentligen?

Nog funderat på det.

Var på hovkurs igår, mycket skoj. Ska nog skriva mer om det på Mulen, en annan dag, när jag har mina anteckningar i närheten. Det jag framförallt fick med mej hem från kursen var en tilltro till att Hjärtat kanske faktiskt kan bli körponny igen. Och kanske även en känsla av att hans muskelfattighet får vara en naturlig följd av rehabilitering från det mest livshotande; fången. Det är grymt svårt att fodra fånghästar och nu får han inte tillräckligt med protein men är iaf tunn nog för att vara hyfsat frisk. Jakten på socker & spannmålsfria kraftfoder fortgår.

Nu är jag i Brattfors hos mina föräldrar. Jag tycker att jag och min mor och Lo hade en härlig stund på kökssoffan igårkväll. Den minns jag med värme i hjärtat. Idag har Lo träffat sin snart-treåriga tremänning, och det var fint. Senare idag ska vi gå på grötfest i bygdegården. Den var i bönhuset varje år under hela min uppväxt och jag minns den med värme, det var en rolig happening! Det känns skoj att Lo får hänga med dit. Massor med folk och barn och jag tror Lo kommer gilla det. Det kommer även en tomte, och det är lite spännande att se sötskruttens reaktion på den.

Nu ska jag drömma lite unghästdrömmar en stund och kanske slumra lite till nåt nätteve-program. Lo sussar så sött, så sött.

Kommentera

