avancerat!

alltså, Lo säger ju egentligen inte så mycket. Det är ”dä” och ”ti-tah” typ, och de två kan ibland vara svåra att skilja åt, tycker jag, antagligen för att hon använder dem ungefär lika.

Men ibland bara rasslar det till. Oftast tycker jag att jag kan märka när ”språkutvecklingen” är på högvarv, alltså vilka stunder som det verkligen är fokus på språket, och då kan en ha tur för då härmar hon vad jag säger rätt av. För nån dag sedan sa hon bland annat ”trycka” och sedan sa hon också ”Khaled”. Både jag och Karin blev lite chokade för det lät så bra. Kan ha varit Thaled också men i vilket fall som helst var det coolt! Vi pratar rätt sällan om Khaled, och hon har ju bara träffat honom några gånger, men just då pratade vi om ett instrument vi fått av honom och kanske är det lätt att säga för en ettåring? (för övrigt är det en försvenskad version av namnet. Jag kan inte säga Khaled på rätt sätt, men har gett upp)

Och igår när jag och mamma och Lo satt i soffan och hade det mysigt så sa hon något i stil med ”Aloe vera”. Inte riktigt så men nära nog.

Mycket häftigt!

Postat i Lo

Kommentera

