idag

är jag tacksam för fina vänner, fysisk närhet och värme, fina värdefulla, inspirerande samtal, snön som gör allt ljusare, vackrare och bättre, skruttungen som trots förkylning och risig mage är gulligast i världen, hästarna som mår bra, Pippi som bara är sitt vanliga gosiga ”pöliga” själv, vovven som jag äntligen börjar uppskatta på allvar igen efter en period då jag mer eller mindre varit störd på honom för att någon annan var det, värmen i sängen (och elementen) och en massa annat. Det är fint :-).

Jag blev också paff och glad att kära vännen Petra som har typ tusen saker för sej hela tiden, verkade bli uppriktigt glad att jag frågade henne om barnpassning ikväll. Tänk så svårt det är att fråga om hjälp när det kanske till och med är fint att bli tillfrågad om hjälp. Jag är också glad att Lo faktiskt börjar bli så stor och självständig och ”okomplicerad” (förutsägbar kanske bättre ord?) att jag kan bjuda hjälp tillbaka.

Nu ska jag trotsa förkylning och trötthet och ta med mej Lo i vagnen, Hjärtat i snöre och Texas (lös som vanligt) och gå en kort sväng. Det snöar och är sagolikt vackert ute. Känns som om jag bor på vackraste platsen på jorden.

One thought on “idag

Kommentera

