bus!

alla fyrbentingar har varit på G idag.

Min vän Mattias vovve Minna körde fullt ös medvetslös som alltid, idag härute på gården. Men hon verkar kanske inte så påverkad av snön, hon är bara sån. Fniss. Texas och Minna uppskattar varandra och jag älskar det. Texas älskar snön, iaf så länge han rusar runt i den. Och Minna är en av få hundar som faktiskt kan springa fortare än Texas. Och det går inte låta bli att le eller skratta åt hennes tok-spring, speciellt när hon har Texas efter sej. Han springer väldigt tekniskt, hon kör mer på nån sorts ”den som bangar förlorar”-stil. Cool brud!

Hjärtat var helt nipprig och på tårna på vår promenad. Jag blev glad, han var sprallig, busig och livsglad och ikväll fick jag en liten aha-upplevelse när jag såg honom i ligghallen – han ser ut som sej själv igen. Som en busponny med glimten i ögat liksom. Men det kändes lite drygt på promenaden eftersom ”trav/piaff/passage-öppna” nog inte räknas till lämplig gångart för ”långsamt stegrande igångsättning”. Men jag såg iaf till att byta sida relativt ofta så det iaf inte blev statiskt åt bara ena hållet som han gick på sniskan och frustade och pustade och studsade… Lo var förresten väldigt road åt den pustande ponnyn och skrattade åt honom, särskilt när han i ren frustration försökte puffa på vagnen med huvudet. Hej å hå.

Baghera hängde med när jag och Karin gick ut för att fodra hästar, och han rusade runt som ett svart streck i snön.

Och Karin berättade att hästarna nere på betet hade varit alldeles bustokiga och studsat runt nere på betet innan de kom upp i skogen där de får hö.

Jag tror att lyckan beror på snön. Visst är det coolt? Jag hoppas verkligen den får ligga kvar nu!

Kommentera

