hope is a pearl that i share

Jag känner mej peppig och glad. Jag gissar att jag antingen har ägglossning eller är gravid (sorry men kan inte låta bli att dra ett sånt skämt så folk får lite hicka…) men det vore ju himla najs om det bara är så att jag är peppad och glad utan att det är någon sån där uppenbart fysiologisk biologisk anledning till det.

Har haft en väldigt bra helg. Fest i Kollektivet Pärleporten på lördagkvällen, vilket coolt hus och så fint att kolla ut över havet under fullmånen. Igår fick jag hänga nästan en heldag, iaf en hel eftermiddag och kväll med Linda och det var fint. Jag tycker verkligen om dej Linda. Vi var på Folkkök och käkade julmat och träffade alternativt såg lite folk. Sen åkte vi hem och spelade lite Alfapet, försökte trösta galet ledsen Lo en bra stund, och såg sedan film med en massa djur i soffan. Uppskattar nog vänner som gillar djuren, mycket mer än vanligt, just nu. Jag har lärt mej att inte alla älskar djur :-), men det är ju logiskt att typ alla jag älskar gör det. Det var magiskt ute inatt, med stjärnklart och fullmåne.

Idag har jag inte gjort så värst mycket. Städat och röjt på grund av att en av mammas hundar, Pirre, var risig i magen imorse och lämnade spår efter sej typ överallt i mitt rum, hängt lite med hästarna, hängt med Lo, planerat lite för bak och sånt till Los födelsedagsfirande och även gjort några rawfood-bollar till det, gjort en lins-potatis-morots-gryta till Lo och nu sover sötskrutten och jag ska nog kolla på ett Glee-avsnitt innan jag väntar besök av Krisse.

Just nu går den här listan på repeat hemma hos mej, sänghängfavvosar. Återupptäckte den för några dagar sen. Det var ett fint återseende.

Kommentera

