bakelibak

Jag kämpar med att få en bulldeg att jäsa. Har gjort tre olika sorters rawfood-bollar, den sista med pepparkakskryddor så det smakar och känns som pepparkaksdeg (YAY!) och ska göra blåbärsbullar nu, om nu degen vill jäsa nån gång. Sen blir det gräddtårta på det vis jag kommer ihåg från min barndoms födelsedagar, med marsánsås och hallonsylt-fyllning och clementinbitar ovanpå. Och ett ensamt ljus, förstås. Det känns helt ok att vältra i nostalgi när barnet fyller år!

Har gått från utvilad och glad, till ynklig med en känsla av värdelöshet för mina vänner, till ilsken på grund av otillräcklighet för barnets skull, till ganska avslappnad under dagens gång. Kökspyssel och nöjd bebis är good stuff för mitt humör. Jag är väldigt trött och vill gärna gosa lite med de fyrbenta. Vädret är åt helvete, det har regnat hela dagen. Jag blir grå inombords av vädret. Höll dessutom på flyga omkull när jag bar Lo från bilen till öppna förskolan imorse. Fy bubblan så obehagligt!

Kommentera

