revelation

Situation: Lo skriker. Jag blir irriterad, grinig, stressad, ledsen. Personen jag är med ger mej en kram. Det känns fint, men hjälper inte irritationen nämnvärt, barnet skriker ju fortfarande, jag är i affekt över det. Jag uppskattade kramen och omtanken, men kunde bara inte visa det just då. Kramen gjorde stor skillnad och det kändes varmt och fint att få den. Speciellt efteråt kändes det fint att personen försökte hjälpa och det kändes väldigt värdefullt att personen är så omtänksam och fin.

Personen hade tänkt att den skulle göra skillnad, göra något åt min frustration. Men frustrationen blev inte mindre av kramen och det kändes tufft för personen. Som att personen inte dög, inte gjorde någon skillnad.

Livet är bra svårt ibland.

Kommentera

