födelsedagsfirande i plural

Idag har vi firat Lo! Hon fick besök av nära o kära och börjar ju vara så stor att hon verkligen uppskattar när det är lite liv i rutan. Mest var det Petra o Anders barn som skapade livet, och även Sara o Johans Alfons. Så himla fint och vad glad jag blir, det blev ett väldigt bra födelsedagsfirande för lillskrutten. Inte har vi öppnat alla presenter ens, men det blir en liten presentöppnarsession imorrn också.

Sen har vi varit på Verket o firat T och G. Massa folk och massa mat. Åh. Sån lyx att bara vräka i sej mat som nån annan lagat. Lo var ett mysigt partydjur, låg i Petras o mitt o Karins knä och sög på sin napp, försökte charma skiten ur en kvinna som var gravid i 7:e månaden (det var faktiskt crazy, Lo brukar inte vara fullt SÅ oblyg, men hon ville helst klättra upp på magen och mysa ner sej med den här okända människan – som för övrigt mest verkade bli charmad 🙂 ), kravlade runt på golvet och liksom undersökte hela Verket, och till slut somnade hon faktiskt i sin vagn och sov i den medan jag dansade. Verkligen najs att få dansa även fast hon var med! Jag tror det var första gången som det funkat. Så himla skönt att hon blir större och liksom ”enklare”.

Nu har jag avslutat dagen med lite Glee. Börjar faktiskt bli lite kär i serien. Den har haft lite svårt att hitta sej in i mitt hjärta men än så länge är jag bara på första säsongens 9:e avsnitt.

Imorgonbitti är min plan att Lo ska få följa med ut i sele när jag fodrar hästarna och pysslar lite med Trollis o Hjärtat. Sen hade vi planerat ett litet ”julbord” här hemma, bara jag o Karin, men vi kanske skjuter på det? Jag är sugen på att åka mot staden o kanske Folkkök o sedan åka o kolla på hopptävlingar ute på Hippo eftersom Elins prinsessa (hihi) ska vara med. Men vi  får se. Slösöndag!

Kommentera

