idag och imorgon

Idag hängde Lo på ryggen när jag fodrade hästar. Hon gillar hästarna men har alltjämt ett särskilt gott öga till hundar, grannens tax kom och hälsade på när jag höll på att skotta bort lite gammalt foder ur hagen, Lo satt i snön och log åt den lilla taxen, när den slickade henne i ansiktet fnittrade hon till. Det är grymt fint att ha med henne ute. Jag önskar så mycket att Lejonhjärta ska gå att köra lite smått i vinter så att Lo ska få hänga med i vagnen. Om den här snön får lägga sej o ligger kvar ska jag nog våga sätta igång pållarna igen. Heja heja kyla o snö! Sen åt hon lunch och sov ett tag innan vi åkte in till stan och Folkkök. Lo har börjat bli helfascinerad av äldre barn och vill gärna hänga med dem. Själv fick jag kontakt med mitt inre barn, eller bara tävlingsmänniskan i mej, när jag och Karin spelade hockeyspel. Hihi. Efter Folkkök åkte vi vidare till Hippologum där Elins pålle Alina skulle tävla julklappshoppning. Jag blev hemskt hoppsugen men får nog acceptera att det inte blir nån hoppning för mej än på några år, och sen har jag väl glömt bort helt och hållet hur det går till. Tråk. Kändes fint att Lo var med o fick kika på hästar och hoppning.

Imorrn väntar ettårskontroll och vaccinering. Men först ska jag leta reda på Los babypulka o se om hon är för stor för den, om inte ska hon få åka pulka på hundpromenad :-). Vill kolla hur vägarna är, det är slut på husarrest och tråkunderlag nu tycker jag! Vidare är planen att tacka ja till dagisplatsen och även handla. Fy bubblan vad jag bävar för att vistas i stan nu, folk är ju som tokiga, julkommersen är verkligen helt sinnesrubbad, det går inte ens köpa sej lite mjölk utan att spendera typ en timme i köer på olika sätt och vis. Ta det lugnt med shoppingen gott folk, att ta hand om sina relationer och tillbringa tid tillsammans med de som är närmst hjärtat är alltjämt det viktigaste i livet ju! Jag ser framemot morgondagen men ska hädanefter försöka få ordning på mitt sovande. Att stänga ner för sömn vid 1-halv 2 varje kväll blir slitsamt i längden.

Kommentera

