skitdag och skitmorsa

blä. Lo vaknade tidigt imorse, antagligen väckt av Karin. Men sen somnade hon om när hon fick välling, det var ju fint. Jag såg framemot lite uteaktiviteter, typ promenix med pulkan och hästhäng. Hon tyckte det var lattjo med pulkan när vi gick bortåt byn men sen skrek hon hela vägen hem och jag tänkte att hon kanske var trött, så snabbt in, av med grejer (hon skrek konstant), försökte lägga henne, hon bara skrek, var väldigt snorig så jag försökte få bort snor, men hon skrek och kastade sej när jag försökte spruta näsdroppar, fortsatte skrika och kasta sej när jag försökte torka bort snor, skrek när jag försökte lägga henne igen, ja hon skrek tills jag gav upp för det kändes som om mitt huvud höll på att implodera, och ”mutade” henne tyst med några majskrokar och en banan och en clementin. Äta gör hon alltid glatt… Sen skrek hon vidare när jag försökte äta egen frukost, jag försökte lägga henne men nu sitter hon och skriker i spjälsängen istället. Jag vill bara få i mej lite att äta, för att orka med dagen. Tillråga på allt verkar hästarna ha ätit upp sitt hö redan på morgonsidan och står utanförligghallen och hänger och väntar på mer hö, vilket gör att JAG är tvungen att sprida ut hö åt dem men som det ser ut nu får de helt enkelt stå utan mat idag för barnet lär inte tillåta att jag fodrar dem och vi ska snart in till stan för vaccinering och handling. Skitdag. och jag känner mej som uslaste morsan i världen, när jag skriver detta medans mitt barn sitter och skriker i spjälsängen. Men nu tog jag upp henne och hon sitter på golvet och gnäller och plockar i en av sina presenter. Kanske jag får i mej nåt att äta, nu. Tjingtjing.

Kommentera

