julbord

Vi hade litet mini-julbord här ikväll. Det var fint. Även samtalet om relationer vid bordet. Både jag och Karin hade fått värsta insikterna idag. Jag om polarisering och dess effekter (”Jag blir mer på när jag känner att något inte funkar, jag vill gå in i relationen mer intensitvt, du drar dej undan när du känner att något inte funkar, du vill fly undan från relationen”, jag ska försöka skriva mer om det nån annan dag) och även en insikt i att mina kärleksrelationer liksom följer mönstret- JAG känner mej missnöjd och tycker egentligen inte att det fungerar, men blir då intensivare i mina försök att rädda relationen, något som snarare pushat folk längre ifrån, och de har till slut sagt Tack, men hej då, varpå jag känner mej som värsta losern som ingen vill vara med men från första början handlar det snarare om att jag inte vill vara med personen ifråga på det sättet vi varit med varandra, typ. Sen i efterhand känner jag mej förvirrad, det är som om jag tycker att jag ju egentligen borde vilja vara med den här personen men egentligen känns det rätt bra att inte vara det; jag var ju rätt missnöjd och kan i efterhand egentligen inte fatta hur jag kunde tänka att det skulle fungera. Den sorg jag känner är mer förlusten av den sortens relation, jag gillar närhet, intimitet och jag älskar att drömma, intimt, ihop med andra, och förlusten av delade framtidsvisioner, men jag känner inte så mycket sorg över personen ifråga.

Med vissa undantag då… och i min polariseringsfundering kom jag fram till att jag varit hemskt orättvis mot vissa. Typ placerat en person längst ut på en pinne och mej själv längst ut på andra sidan, när det inte alls, överhuvudtaget, nånsin, är så enkelt. Puh.

Svammel. Nu ska jag försöka sova. Igen.

Kommentera

