mysigt i teorin

haha, vilket fail! var supertrött eftersom jag bara flyttat mitt eget sänggående senare och senare men dottern börjat komma isäng tidigare och tidigare och därmed vaknar tidigare.

Men Lo vaknade ikväll efter att ha sovit ett par timmar, bajsade, var gnölig, fick alvedon. Jag ville soooova så jag duschade och så tänkte jag; MYS; hon får somna tillsammans med mej och sova i min säng. Vad fint det vore! Kommer ihåg för nån vecka sen då hon sov i min säng på morgonsidan och jag låg och tittade på henne när hon sov och när hon vaknade så slog hon liksom försiktigt upp ögonen, fick se mej framför sitt ansikte och då log hon. Det var så jävla fint.

Men åh, dryga timmen senare gav jag upp och bar ner henne, jag har somnat till och från under den där timmen men hon liksom ålar, sparkar, skrapar, fäktar, rullar, snurrar, låter, pratar etc. Jag tolkade det som att hon inte sov men när jag tände ljuset för att bära ner henne så såg jag ju att hon faktiskt sov. Himla rörligt, men hon har nog sovit mestadelen av tiden. Okej, det här var anledningen till varför jag sov så förbaskat dåligt i samma säng som henne i början.

Och nu är jag sådär pigg. Falsk-pigg. Men barnet somnade iaf om på en gång i sin säng därnere, tycker jag det låter som (eller snarare; inte låter). Det här med att flytta sovandet tidigare för mej blev lite fail. Men jag ska läsa lite bloggar nu kanske, kanske se lite glee, allra helst skulle jag vilja chatta med nån fin men det verkar dött på chattfronten. Hejsvejs!

Ps. Imorrn ser jag framemot en långpromenad med Mattias o vovvar på förmiddagen, samt förhoppningsvis en kväll på Hamnmagasinet med filmvisning och samtal om HC-scenen på 90-talet i Umeå.

Kommentera

