barnledig

puh, varför är jag alltid trött när jag ska vara barnledig?

Jag har eldat, städat panncentralen, knackat is, fodrat hästar, plockat undan i köket, gått ganska lång promenad med vovven upp till stugan vid en av myrarna uppe i skogen, fodrat hästarna igen, vaccinerat hästarna (nåväl, veterinären gjorde jobbet), hälsat på mormor där min mor o mina syskon o världens gulligaste unge (Lo alltså) också var, handlat ett par tröjor och ett linne på stan (tack vare ett presentkort, jag shoppar aldrig på stan annars), käkat på Max, kommit hem, somnat till Mildred Pierce på svt play (rekommenderas!) med Pippi kurrandes på bröstkorgen och Texas ihoprullad mot mina ben. Och nu ska jag hämta sambo-Karin som varit borta nästan en vecka. Sedan blir det biobesök, det ser jag framemot.

Så kan en spendera en barnledig dag.

puss o kärlek, världen.

Kommentera

