elfte året andra årtusendet

Det här året har jag varit föräldraledig. Förutom att året varit fyllt av vakentimmar mitt i nätter, bajsblöjor, helt nya djup av otillräcklighet, barnmatsfix så har jag nästan bara gjort saker som jag mår bra av och nästan helt undvikit alla sammanhang som får mej ledsen, stressad och liten. Jag har hittat in i mej själv på ett annat sätt än något annat år och lärt känna mej själv och kanske även blivit förvånad över hur lite jag känt mej själv innan. Fokuserat på mej, vad som är viktigt för mej. Jag har fått nya, nära, betydelsefulla vänskaper. Gamla relationer har tagits upp, förändrats, avslutats. Det här har varit ett år av relationer och relationstankar. Förälskelse, sorg, intimitet på nya sätt.

Jag hoppas att nästa år får fortsätta på samma sätt men också att 2012 blir året då jag vågar mer och vidgar vyerna på alla plan.

Lämna en kommentar