ikväll

är jag lite vilsen.

Och så läser jag mycket gamla inlägg i http://veganmage.se och kollar igenom Thailands-reseinlägg (augusti 2010 och framåt) i http://vilahamn.blogspot.com. Softisch-surfning on my part, skulle jag vilja säga. Jag älskar bloggar.

Lo har haft lite svårt att somna sen vi kom hem. Jag tycker det är jobbigt att gå ifrån henne då hon gnäller eller skriker, men idag så somnade hon efter 1-2 minuter och nu har hon legat o pratat varannan minut tills hon blev tyst efter kanske 10. Jag får lite ångest och vet inte om jag gör rätt som låter henne vara ledsen, och liksom inte stannar kvar där, men försöker förlåta mej själv eftersom det verkligen inte funkar att jag är kvar, heller. Och dessutom verkar det ju gå bättre o bättre för varje gång. Men längtar lite i smyg efter de där nattningarna då hon liksom gnuggar ögonen då hon ser spjälsängen och nästan sträcker sej ner i den och gosar in sej i kudden när jag lägger ner henne på den, och sover innan jag ens hunnit lämna rummet. Eller åtminstone låter som att hon gör det.

Känner längtan och saknad men är också lite förvirrad. Kanske inte riktigt kapabel att vara i alla de här olika känslorna? Jag tror det är vilsenheten som gör mej osäker. En annan kväll hade jag nog uppskattat det här känslobubblet. Och vilsenheten känns nästan fysiologisk. Typ sockerinducerad.

Nu ska jag nog gå ut o elda o sen fortsätta läsa bloggar. Imorrn är det nyårsafton. Jag ser framemot både imorgon och nästa år. Jag tror det kommer bli ett spännande, händelserikt och roligt år, faktiskt.

Kommentera

