friskus piggelinus x 2 = galen hästpepp

åh. Lejonhjärta är så peppad så hälften vore nog och jag vill inget annat än sätta honom i vagn och ut och busköra, typ. Men jag ska vara sansad, frågan är hur sansad han kommer palla att vara när jag provar att köra honom för första gången på typ 10 månader?

Ikväll red jag Trollfuxa en tur innibyn då Karin hängde med Lo och det var brutalt fint! Tanten är häftig att sitta på. Åh. Ridpeppen blev svår! Men så himla svårt att hålla igång henne ordentligt, med ork, annat jag måste och vill göra, och så. Buhuuuu.

Fick sms från tränaren idag också. Så fint. Känner mej ihågkommen, märkligt, inte tänker jag väl att hon tänker på mej, men så är det. Blir som en påminnelse om att jag nog faktiskt var rätt duktig en gång i tiden, då när folk tyckte  att en var begåvad och hade framtiden för sej. Nu är framtiden här och jag försöker pussla ihop livet med litet barn och allt annat som måste göras och är mer eller mindre viktigt i livet, och hästarna är precis lika viktiga för mej som då, men jag har knappt ambitionen kvar längre att kunna rida en gång i veckan än mindre utvecklas.

Jag viiiiill ju träna men what good will it do ifall jag ändå inte har möjlighet att träna på hemmaplan ordentligt? Men kanske får jag upp peppen ordentligt ifall vi åker iväg?

En reaktion på ”friskus piggelinus x 2 = galen hästpepp

  1. Säger som mina vänner som också har barn.. Jag har en viktig hobby! Den leder jag in och ut till hagen! : )
    Har svårt att hinna med själv, men försöker prioritera ridning framför annat då det ju är så läkande och stärkande!!

Kommentera

