ikväll

vågar jag lyssna på min Nu-lista. Där ryms bara låtar som betyder lite mer än andra, för mej. Som är tuffa att lyssna på eftersom de tar mej tillbaka till något annat, en känsla, ett minne, och gör ont. Men som också läker.

Tonight I’m gonna bury that horse in the ground.

Lo somnade 20.15 eller nåt sånt. Gutgut! Imorrn väcker jag henne kl 8. Jag är i princip död och längtar lite efter sängen. Det hade varit fint med varm, mjuk hud mot min. Andetag mot nacken. Mänsklig vuxen närvaro.

Nu har jag Pippi på bröstkorgen och Texas under benen, här i soffan. Så mycket kärlek på så liten yta.

Kommentera

