Njuter av sista tiden som föräldraledig

Som någon sa till mej ”Vilka actionfyllda dagar du har nu”. Och så kanske det är. Men samtidigt inte. Jag försöker ta vara på de sista dagarna som föräldraledig på bästa sätt.Vilket innebär en något mer intensiv variant på hela året; spendera tid med sånt som ger mej energi, sammanhang och glädje och verkligen inget annat. Lyxtillvaron tar ju snart slut.

Senaste dagarna har jag då bland annat haft vänner här på besök, de fick middag och så spelade vi lite spel. Enda dåliga med den kvällen var att vännerna åkte hem liiite för tidigt för min smak, typ.  Sen har jag haft middagsbesök med lite extra cirkus än vanligt, promenixat och busat med Hjärteponnyn och med vovven, druckit varmchoklad och ätit chokladbollar i en stuga vid slutet av en backe med nån jag tycker mycket om, hälsat på någon annan jag tycker mycket om och stått i solen och kollat på när denna någon galoppade sin unghäst för första gången, varit barnledig och ätit gofika o snacks hos en vän o hängt med trevliga nya bekantskaper och idag slappar jag i soffan, kollar på serier (True Blood säsong 4 för er info) och väntar på att barnet ska vakna från sin mitt-på-dagen-tupplur så vi kan gå ut och njuta av denna otroligt vackra vinterdag. Hästarnas päls är alldeles upprest och fluffig, det är ett tydligt tecken på hög luft och solsken.

Nu hojtar barnet! Hejsvejs!

Kommentera

