annat drömscenario

åh, tänk att bara kunna gräva ner mej i soffan nu, gråta lite mer, stänga dörren resten av kvällen o sen bara magically har barnet fått middag, blivit ompysslad, någon annan har tagit alla beslut (vad ska barnet få för mat, när ska barnet äta, när ska hon sova) och funderat över allt det där jag funderar över (vad är felet? har hon ont i magen? ont i tänderna? behöver hon närhet?), gett henne kvällsmat och lagt henne o sen har någon annan också ansvaret för henne natten som kommer. Åh, vilken drömjävlafuckingunderbar kväll detta hade kunnat bli då, trots huvudvärk och trötthet, då hade jag inte känt den här hopplösheten (är det det jag känner? vet inte riktigt.) över att jag inte har ork men MÅSTE  ha ork, utan kanske bara kunnat ta hand om mej själv och återhämtat mej lite.

Nu ska jag ta upp skrikande unge för femtielfte gången (eller 3:e kanske det bara är?) och sen försöka bara överleva den här jävla dagen.

Kommentera

