Hjärtestund, pulkåkning, sportjournalister.

Är kvinnor och flickor inte en del av folket? Är ridsport inte en sport? Länk till en krönika som en nätbekant skrivit angående de patetiska reaktioner som Rolf-Göran Bengtssons vinst av Jerringpriset väckt hos sportjournalister.

Bra dag! Sov i tid. Barnet vaknade av sej själv kl 7.15 och var pigg, nöjd och glad på Öppnis o jag hann även handla lite innan vi åkte hem. Skulle just skriva att jag tror hon sover nån timme till men nu hojtade hon. Hon verkar i sin nya dagsrytm fått för sej att bajsa vid kl 2 varje dag. Men igår sov hon cirka 1-1½ h på dagen och var inte trött förrän vid 19 ändå så hon börjar kanske vara stooor.

Min plan är att köra Hjärtat idag. Hade helst velat ha barnvakt så att Lo inet behövde åka med första gången, men när jag jobbat med ponnyn senaste dagarna har han varit en sansad välartad kille så jag tror det kommer bli skoj. Ser sjukt mycket framemot att ha med Lo på kuskbocken när jag kör honom.

Sen ska jag nog prova inviga vår lilla pulkbacke härute som jag ”upptäckte” igår. Knasigt! Får ju en enorm snöhög ute vid planen varje år. Men det var  först igår jag upptäckte vilka potential den har.

Kommentera

