sömn

Morgonen med Jennifer O´Connor.

Så mycket sömn, jag skulle vilja skriva om. Är mitt liv enkelriktat? Inte hade jag väl fattat förr att sömn kunde bli en sån viktig del av livet, som jag ägnade så mycket tanke, hopp och förväntningar.

Nå, min dygnsförflyttning går över förväntan. Men jag sover uselt. Igen. Precis som när Lo var mindre. Sover liksom ytligt, är lättväckt och känner mej stingslig och stressad.

Igår somnade Lo 19.15. Och nu är klockan snart 10 över 7 och hon sover än. Mycket bra! Jag tror att hon egentligen behöver minst 12 h sömn på natten för att verkligen orka med förmiddagen ordentligt. Ungefär som jag behöver cirka 7, helst 8, timmars sammanhängande sömn för att inte börja krokna allvarligt vid 15-16-tiden.

På måndag börjar jag skolan. Lo ska hänga med lektant Elin ett par dagar, med sambo Karin ett par dagar och med sina morföräldrar ett par dagar innan vi börjar inskolningen den 1:a februari. Jag är bjuden på flera kvällsaktiviteter nästa vecka som verkar kul, bland annat Fredscafé på Pilgatan och Fikakväll med Ekoby Västerbotten, men känner att jag bara vill gosa ner mej i en soffa med Lo den lilla tid jag kommer vara med henne. Åh. Livet alltså. Pusslet. Viljor, ambitioner, peppen.

Idag ska vi på Öppna förskolan på Ålidhem, och sedan ska Mattias komma hit och jag hoppas på en premiärtur med Lejonhjärta. Det blev ingen sån igår, bara en promenad med honom i snöre. Är också mycket peppad på middagen vi ska göra. Imorrn ska vi på Bebiscaféet på Tegskyrkan. Ser framemot fikat. Ser också framemot lördagens fika och P3 Guld-häng hos Ásta. Jag skulle vilja gå på psykologernas examensfest men det verkar skralt med festkompisar för min del just nu så jag kanske hoppar över det. Barnledig ska jag vara i vilket fall som helst!

Kommentera

