”alltid någon att krama på natten”

Vissa dagar då jag är superdupertrött så är jag glad att jag är ensamförälder. Det känns liksom inte som att jag vill att nån annan ska behöva bära det här.

Det är dessutom lättast och smidigast att ha relationer när allt i livet är smidigt och bra. Jag har en del dåliga erfarenheter av relationer i tuffa tider.

Och då känner jag att jag är nöjd som det är nu, när jag liksom inte behöver dela mitt upplevda helvete med någon, utan liksom kan ha mina relationer igång bara de dagar då jag känner mej piggelin och glad, eller åtminstone inte ”går på knäna”. Sen kan jag pausa lite och försöka hantera mitt liv ensam de dagar då allt känns pressat och stressat och svårt.

Men så kommer dagar då jag är utslut, utmattad, längtar efter sängen klockan 21 och innerst inne längtar intensivt efter någon som liksom alltid finns där, och som kanske kunde krypa isäng med mej just idag då jag är som lägst och sämst som människa, som jag kunde krama mej till sömns med. Nån som kunde rida ut stormarna tillsammans med mej.

Och sen kommer min inre cyniker och knäpper mej på näsan och väcker mej ur drömmen. Det är bättre med telefonkontakt såna här kvällar. Kärlek på distans är bästus när jag är skör och liten och svag.

Kommentera

