små ting

Kaoskväll.

Men ljusa punkter:

– Promenad i hög härlig luft. Lo sov i vagnen. Ständige följeslagaren Texas var med.
– Lo somnade utan ett knyst när jag la henne vid 20.
– Jag ska snart få höra efterlängtad röst.
– Också längtar jag lite efter en annan…

Ja. Så kan det vara. Nu ska hästarna få mat o sen tror jag att jag tumlar i säng.

Imorrn sätter vi nålar mot axelsmärta. Idag har vi satt bland annat LI4, TE5, LU5, LI10-11-12 och jag tycker det är så fult att vi inte får använda oss av TCM men när en provar praktiskt är det i princip omöjligt att inte prata om den kinesiska medicinens förklaringsmodeller för det händer ju så himla mycket skojsiga grejer och funkar på så komplexa sätt som ingen stackars jävel till västerländsk vetenskapsman kan förklara. Jag tror bland annat jag har hittat en punkt som verkar funka mot mensvärken och det låter väl ändå fiffigt, att kunna självbehandla med nåt som inte har några biverkningar? Power to me! Men visst tycker jag också det är rätt hög fnissfaktor på att vissa punkter anses kunna bota bland annat dövhet och ensidesförlamning, till exempel.

Kommentera

