Läkande

Idag har vi haft lite kbt-intro. Bara repetition av gammal skåpmat men ändå. O sen hade vi kmt-intro, som också var repetition. Imorrn mer föreläsning o så ska vi börja jobba i våra kmt-grupper. Jag har blivit förvånad av flera människor i klassen. Jag lever i nån notion om att jag egentligen tycker ganska illa om andra människor o sällan finner andra människor särskilt intressanta, men kanske måste jag ändra min självbild, jag älskar människor, så är det bara. Förvånansvärt många är ju intressanta, liksom.

Sen har jag i ett par dagar känt mej lite ledsen. Det är så lätt att initialt tänka att ”allt var ändå rätt pissdåligt” när något tar slut. Men jag vet ju att jag brukar bli sådär; först konstaterar jag att allt var dåligt, sen när det lagt sej så kan jag komma på och sakna sånt som kändes bra. Det är väl läkeprocessen. Så jag känner mej kanske lite ledsen. Saknar. Men känner tillförsikt till att det är en del av ”att komma över”, den här saknaden. Jag ser framemot när det lagt sej, och den härliga känslan av att bli fri, liksom. Kunna lämna i tanken, helt o hållet.

Men en bit av allt som hände vågar jag inte beröra inombords, det är långtifrån läkning… Lo var så otroligt gullig med Vide-Li, 2 månaders Vide-Li, igår. Ville ge henne nappen och peta henne på kinderna, var allmänt intresserad. Det tog i hjärtat, för tänk om Lo hade fått ett lillasyskon nu i maj? Så konstig tanke. Den känns främmande, som att det aldrig var riktigt reellt. Jag har distanserat mej sjukt mycket från det där, graviditet och abort nr 2, såpass att det känns som om det inte var mej det hände, utan nån annan. Men det kändes sorgligt ändå igår när Lo var gullig med spädisen. Just nu känns det som om Lo inte kommer få nåt syskon.

Kommentera

