Dagisfröken?

Efter två dagar på dagis-inskolning är jag nästan beredd att byta karriärbana och bli förskolelärare istället. Barnen är fantastiska, helt enkelt. Idag har Lo varit mest på egen hand eller med ”sin” pedagog och därmed har jag kunnat sitta o läsa sagor, busa, leka, byta blöjor på och gosa med några av de äldre barnen som verkar ha fattat tycke för mej. För övrigt en bra strategi för när Lo såg att jag tog kontakt med de andra barnen så tog hon mer kontakt med de andra vuxna, fiffigt huh? Men ändå. Helt crazy, jag som tänkt att jag inte är särskilt bekväm med barn känner mej som fisken i vattnet där bland alla gullungar.

Men jag skulle nog vara utmattad större delen av tiden, bokstavskombinations-hjärnan har svårt med alla intryck med massor av barn, mycket prat, ganska hög ljudnivå och kaotisk lek. Känner mej helt utmattad nu iaf. Beror iofs mest på att jag delade säng med Lo inatt pga att hon inte kunde somna om, och det är inte det lättaste att sova med henne. Dels grät hon en del i sömnen typ första timmarna o sen sov hon visserligen djupt men klättrade runt på mej i sömnen och jag vaknade några gånger av att hon i princip låg över min hals o jag typ inte fick någon luft, och så vaknade jag 3-4 ggr av att jag höll på att puttas ut från sängen och behövde lyfta tillbaka henne till hennes kudde. Pust, blev inte många effektiva sömnminuter.

Försökte behandla en häst ute hos Elin efter vi varit på dagis, men fick ge upp efter typ 3-4 punkter då jag helt enkelt inte kände nåt, händerna var helt bortdomnade. Fantastiskt väder, men kallt. Blev SJUKT ridsugen så om det är lika fint väder i helgen så kanske jag försöker flörta till mej barnvakt nån timme för att kunna njuta av en barbackatur i skogen. Nu ska jag svida om till mjukaste mjukisbrallorna och leta reda på barnvakten och hålla tummarna att Lo faktiskt somnar. Hon skriker inte men ”hummar”, inne hos sej.

Kommentera

