rysligt effektiv fredag

från soffhörnet har jag idag läst några kapitel i vår ”Kropp och Genus i medicinen”, skrivit CV, ringt några samtal bland annat till chef på ett jobb jag ska söka, betalat räkningar och fyllt i blanketter samt planerat mat för närmsta veckan och gjort inhandlingslista. Också har jag ju då förstås tagit hand om barnet också.

Som för övrigt är i värsta härmperioden ever så hon vill helst också sitta i soffan och bläddra i papper och böcker, samt ”skriva”. Tror jag fick hennes första ”teckning” nånsin, med några små streck. Gullis.

Nu ska vi åka o handla! Sen tänker jag mej nog lite till plugg, kanske läsa igenom lite anteckningar, föreläsningskompendium från föreläsning som jag missade pga Los inskolning och mer CV-skrivande. Fredagen går i pluggandets tecken. Jag hoppas på att kunna få möjlighet att rida Trollet lite senare också.

Imorrn ska jag på feministfestival nere vid Höga Kusten och så fest i ett kollektiv en bit utanför stan. Lo ska hänga med sin mormor och morfar. Och på söndag blir det nog rallylydnad med vovvsingen och så häng med Linda o kanske Khaled.

Hejsvejs!

Kommentera

