magsjuka

Fy faaaan! Jag är magsjuk och det känns rent ut sagt pissdåligt.

Kände mej lite ”sur” i magen redan igårkväll, jag kommer ihåg att jag sa det till min gårdskamrat o hennes sällskap. Sov 2 h o sen har jag ränt mellan toan och sängen resten av natten. Ett tag tänkte jag att jag somnar om med huvudet lutat mot toakanten, det är väl lika bra.

Kände mej uppgiven imorse då Lo vaknade, just när hon började babbla i babyvakten spydde jag som värst. Tog upp henne, gav henne välling i soffan o sprang sen på toan o spydde. Sen tultade hon runt på golvet medan jag låg och fokuserade på andningen och att överleva också hörde jag helt plötsligt hur hon babblade i trappen, jag hade alltså glömt stänga grinden, så jag snabbade mej dit och fick hålla emot spyan (svälja… uäh!) när jag bar ner henne från trappen och så fort jag ställt ner henne sprang jag på toan igen. Då stod hon bredvid och kollade nyfiket och jag försökte fösa undan henne men det gick väl sådär… Jag landade i soffan igen men så ville hon ha frukost och jag  lyckades lyfta upp henne i stolen, ge ett tunnbröd och en banan för att sedan springa på toan igen.

Men mina supersjyssta föräldrar kunde hämta henne och ha henne hos sej, även fast det väl mest troligt (??) innebär att de får ta att hon också blir sjuk och att de kanske också blir smittade. Mor o far bara ”Ja, men vi behöver förlora ett par kilon så det gör inget!”.

Sen har jag läst lite studielitteratur, men mest kollat på Lost i ynklighetens tecken. Det går sådär, blir illamående när det är för mycket action, men jag har ingen lust att ligga o stirra upp i taket även om det skulle kunna bli en bra mindfulness-övning. Vädret har varit FAB men jag har bara kunnat njuta av det genom fönstret. FAN! Känns surt när jag för en gångs skull är ledig en dag med lagom väder (lagom kyla o sol).

Har nyss äntligen fått i mej en liten yoghurt, o hittills har den fått stanna kvar!

Nu väntar jag på att finperson ska komma hit med Proviva Nypon, Brämhults Jordgubb/Lime-juice och Mango-havremjölk.

Kommentera

