Värderingar

I en av våra kursböcker pratas det om värderingar. Det handlar alltså om att sortera ut vad som är viktigt för en i livet, för att till exempel veta var en ska lägga krut i rehabiliteringen, men är ju förstås också en övning som alla tjänar på att göra med jämna mellanrum bara för att det är nyttigt att se på om livet ser ut som en vill. Prova till exempel att göra rutor med vad som känns viktigt för dej i livet, kanske 5-6 styckna, skriv ner hur du skulle önska att livet såg ut på det området, och hur det faktiskt ser ut i rutan. Vad kan du göra för att det ska se ut som du önskar?

Nu när jag smsade till min mor så såg jag min bakgrund i mobilen, det är en bild från i somras tagen från hästryggen. Spetsade Trollfuxa-öron och en grön äng. Då tänker jag att hästarna nästan är den viktigaste rutan i mitt värderingsschema. Och att det inte alls ser ut som jag vill på det området. Jag vill gärna ha tid och ork att spendera bra kvalitetstid med mina hästar. Regelbundet, inte bara 2-3 dagar i veckan, utan varje dag. Hepp-hepp, vad kan jag göra  åt det månntro?

Kommentera

