Migrän!

Fick migrän på väg till förskolan imorse. Åkte förbi skolan, försäkrade mej om att jag inte skulle missa nåt superviktigt, åkte via Coop hem o tryckte i mej en liter havremjölk med apelsin o mango-smak (alltså seriöst, jag är beroende just nu) framför lite Lost med gardinerna fördragna. Sen kunde jag inte motstå solskenet så for ut och red. Och jobbade Hjärtat. O då kom pappsen med lite ved så vi lastade in det. Sen hade jag ångan uppe och kollade på pluggfrågor, fick lite pluggångest, och åkte till skolan igen. Fick igen våra CV och coachen verkade allmänt peppad så nu känns det som att jag redan har sommarjobbet.

Sen hämtade jag barnet som ba 😀 och sen blev hysterisk när jag satte ner henne. (första gången hon är mammig vid hämtning/lämnning sen hon började dagis) Hon hade mått bra idag. Och sovit nästan 2 h. BRA! Hon gick sina första steg med overall + skor på, med stöd i händerna. En milstolpe, vill jag påstå! (förut har hon bara skrikit!) Sen kom hon hem, var lite ledsen och verkade ha lite besvärligt med magen och medan hon väntade på middagen så kräktes hon upp typ hela lunchen (???). Men sen har vi haft en mysig kväll med lite dans, nya favvo-dansrörelsen är att ha båda händerna på huvudet, och om en håller i hennes händer kan hon bjuda på riktigt gung i knäna, lite soffhäng med skratt, lite ”modevisning” av mössor och vantar, sen somnade jag en stund med Lo lutandes mot mej i soffan medan hon kikade på ”Boog & hans vänner”, ja en ganska vanlig kväll alltså.

Nu sover Lo och jag ska försöka ignorera eller kurera att magen känns sådär sur igen, med fläderblomssaft och Lost. Imorgon har vi studentsportardag. Jag ska PLUGGA. Lo är med mej. På onsdag är vi lediga också, men Lo ska vara heldag på dagis och jag ska plugga på bibblan… Tenta på torsdag. Och OMT-repetition på eftermiddagen. Ser framemot det! På fredag är det Feministiskt Forum på uni. Be there! O så tänker jag försöka flörta till mej barnvakt för att kunna gå på bio. Nån peppad? Kan ta sena bion o då behöver en mest troligt bara hänga i huset (bra internet!) ett par timmar medan Lo sover. Skulle förstås inte klaga om barnvakten har lust att hänga med lo lite mer än så, förstås :-P.

Hejsvejs!

Kommentera

