lättrörd

Jo men jag har väl alltid varit lättrörd till tårar. Idag när jag skulle lämna Lo på dagis pratade jag lite med en av pedagogerna på andra småbarnsavdelningen. Och hon sa bland annat ”Det går ju väldigt bra. Hon är så väldigt trygg och stabil, Lo.” och menade att hon var imponerad av gullungen och det är väl ändå rätt fantastiskt att få höra. Men Lo har varit lite ledsen och mammig vid  lämning senaste gångerna så bara en stund senare högg det lite i hjärtat då hon storgrinade när jag gick ut från dagiset. Satte mej i bilen och lät tårarna rinna. Herreminje så känslosamt det kan bli. En kombo av ”hon är så väldigt trygg din dotter” och att hon grät vid lämning rörde om ordentligt i mej…

Det är ju inte så att jag tror att hon har det hemskt på dagiset för att hon gråter när jag lämnar henne, absolut inte, jag är övertygad om att hon har det himla roligt stor del av tiden, men det känns ju ändå väldigt tufft att gå därifrån när hon gråter, som ett värsta sortens svek…

Nåväl. Nu skulle jag vilja köra Hjärtat innan jag ska till skolan och träna inför morgondagens tenta… Men jag är också grymt trött och funderar på att vila. Jag tror det här är vad som irriterar mej mest med sömnbristen, att jag VILL göra en massa roliga grejer, men jag orkar inte för jag är helt energilös. Och om jag liksom pressar för hårt orkar jag inte göra allt jag måste, tex plugga och ta hand om barnet. Det är fruktansvärt frustrerande. Inatt har jag sovit ungefär 7h i sträck och det är ju massor egentligen men jag sover så lätt och konstigt så jag känner mej verkligen inte utvilad. Men kanske om vi får en till sån natt nu?

Kommentera

