Vecka 9

Nu hoppas jag att pappsen  inte läser bloggen. Visst gör han inte det?

Denna vecka planerar jag:

– Suga ut massor av OMT-kunskap ur min tentakompis Mia. Hon är en hejare på det och det känns fantastiskt gött inför praktiken att få en vettig repetition.
– Göra praktisk tenta. Den är väldigt sammanfattande av all kunskap vi fått under utbildningen men kanske framförallt inriktad på ROK och BAS-Hälsa och dessa två tester känner jag mej ganska säker på.
– Käka svennemat! Sugen på bland annat; våfflor, göttbullar med potatis o gräddsås o lingonsylt, kålpudding och så kanske rödbetsbiffar. Yummie!
– Prova åka snowboard. Målet är att åka på riktigt. Men först ska jag våga stå på brädan och låta den röra sej. Hihi.
– Elin ska hänga med Lo så jag o lover kan gå på bio, War horse ska vi se.
– Farsgubben blir 60 år och det ska förstås firas med pompa och ståt. Men det är en överraskning.
– Framförallt kommer syskonen hem och det blir fint, tycker jag!
– Övrigt om tid och ork finns ska jag försöka börja öva ”körmoment” med Trollfuxa, typ stillastående och halter, göra dem bombsäkra. Jag viiiiiill köra henne…. Jaaa!
– Och så åka lite bakom Hjärtat.

Yay! Vecka 10 är fokus akupunktur igen och sen vecka 11 börjar jag VFU. Ojojoj så spännande. Och läskigt!

Kommentera

