60-årskalas

Hoppas på att få lite bilder från de som fotade flitigt.

Men festen blev lyckad! Lo sov en stund på kvällen innan, precis som planerat, så hon orkade hänga med ända till 21-tiden. Åt både förrätt o huvudrätt o efterrätt. Fick beröm av folk över hur sjyrre hon är när hon är med. Gladskit-barn som spred mat runt sej…

Sen hämtade jag vagnen och så sov hon i den på övervåningen i byastugan fram till 1-tiden då vi åkte hem.

Kändes SJUKT lyxigt. Hon har ju sovit i vagnen på fester förut men det har inte hänt tillräckligt många gånger för att jag ska känna mej helt övertygad om att det ska funka. Men det är nån sorts befriande lyx.

Det var underbart att dansa med släkt o vänner o lover. Kände mej himla glad i själen, lätt på fötterna. Dans är helt liberating alltså!

Sen har jag sovit i världens skönaste säng, åh, jag vill ha den sängen hemma…. Och fick barnvakt imorse så kunde ligga kvar o dra oss till 11-tiden. Åh! Lyx! Är skittrött ändå men mest pga förkylning. Puh. Nu sover barnet sen 3½h och lover sover på soffan i mina föräldrars vardagsrum tillsammans med sin vovve. Jag har fakiskt också sovit en stund på soffan jag med. Men nu surf. När Lo vaknar ska vi åka hem.

Hejsvejs!

(Pappsen gillade nog sin överraskningsfest också 🙂 )

Kommentera

