Dagens guldkorn

– En i övrigt rätt tidsineffektiv förmiddag i skolan gav iaf hands on provning av NMES. Kommer ha träningsvärk i högra biceps imorrn eftersom Malin aka sadisten körde på lite väl hårt. Men det känns som värd kunskap. Kanske framförallt blev jag nyfiken på inkontinensträningen, men det fick vi inte prova på.
– Skolkade eftermiddagen. Kändes som totalt slöseri med tid. Sov istället med huvudet mot nåns axel, en stund. Fantastiskt att vakna med varma andetag mot pannan och en dräggelpöl på nån annans tröja under sej.
– Fantastisk energi av den lilla sovstunden har sedan kantat kvällen!
– Pedagogen jag pratade med vid hämtningen av Lo verkar allmänt förtjust i min dotter. Och who can blame her liksom? Ungen är ju fantastisk. Berättade också att Lo idag verkar ha släppt en sista otrygghets-spärr och börjat säga ifrån mot de andra barnen när de tar grejer av henne eller gör illa henne, samt hittar på lite ”hyss” (nåväl, Los hyss är i stil med att hon går och hämtar en sop i nåt hörn och drar den efter sej i nån sorts sopimitation, eller sträcker sej efter en apelsin på ett bord och kommer gåendes och tuggandes på den eller försöker spola på toan eller klär på sej själv och andra i mössor och dylikt). Skönt för en morsa att höra, och en liten tröst över att lämningarna på morgonen inte är så roliga just nu då hon börjar gråta och klamra sej fast vid mej redan innan vi kommit innanför dörrarna….
– Börjat klickerträna vovven att lägga sej på en filt. Tanken är att filten ska kunna tas med när vi åker bort och han ska kunna lägga sej på den och ”chilla”. Känns lite svårt, delvis för att han redan verkade ”kunna” det men hade nån annan uppgift också verkade det som (trodde han) men framförallt pga att jag blev störd av barnet hela tiden. Barnet var för övrigt supergullig med min lovers vovve igår, ville ge henne godis efter att jag hade gjort lite kontaktövningar med henne, och satt och gav henne på löpande band ur min magväska med godis. Några gånger höll hon upp godisarna och Minna (vovven) bjöd på vacker tass o sitt o allt möjligt…. Haha, hundtränar-Lo.
– Har även känt mej glad och kärleksfull med o mot vovven, och han har legat uppi mej och det har känts fint. Åh, vad skönt. Har börjat lessna på att jag känner mej så ”inkräktad på” av honom. Men märker att min aversion till Texas närhetsiver är starkt korrelerad till hur klängig Lo är. Ju klängigare Lo är desto jobbigare tycker jag det är att Texas är uppi mej också… När Lo är o-klängig så uppskattar jag vovve-närhet betydligt mycket mer.
– Gjort klart hemtenta. Nu har vi bara morgondagens bröstryggs-akupunktur kvar innan vi får långhelg och sedan börjar praktiken på måndag. Känner mej lugn nu men det återstår att se hur det känns på måndag. Ihhh!!!
– Käkat god gratinerad kålpudding. Mumsmums!
– Fantastisk energi ikväll har gjort att jag känner mej allmänt pepp och glad över framtiden och har planerat lite roliga saker i den allra närmsta framtiden. Är så glad över mina fina vänner.

Dock ett smolk i bägaren, kom just på att jag nog aldrig gav Lo nån kvällsgröt. Ih. Visserligen åt hon middag (väldigt lite av den dock) fram till 6-tiden men hallååå?! Hur tusan kan en glömma kvällsgröten?! Till mitt försvar vill jag säga att hon bajsade så jag passade på att duscha henne och sen var hon ju så trött efter att hon knallat runt som nakenfis, så jag gav ny blöja o satte på pyjamas o la henne. Brukar ju liksom lägga henne efter blöjbyte o pyjamaspåklädning…. IHHH!

Okej, godnatt! Hoppas på en SJUKT BRA 8:e MARS imorrn!

Kommentera

