8e mars

Vaknade på helt ”fel sida” igår på Internationella kvinnodagen. Var mest lättirriterad och grinig. Blev tom så frustrerad när jag skulle palpera bröstryggen på min kompis att jag fick ge upp. Aldrig hänt förut. Kände mej ba allmänt dålig. (det gick bättre på en annan kompis, då fick jag sånt flyt att jag kände mej superkaxig. Puh. Pendlingar… PMS….)

Sen lunchade jag med Petra o det var väldigt fint. O så fick jag nålar i bröstryggen runt de alltjämt onda th5-6-7. Jag var nervös. Folk ser min rygg och tycker den är muskulös, typ. Men så jäkla muskulös är den inte. Revbenen ligger under ett tunnt lager muskler. Och mellan revbenen är mina lungor. Nålar i lungor ger typ pneumothorax. Tur nog såg läraren vilken tunnisrygg jag har egentligen och sen sattes nålarna o de var typ supersköna. Skönaste nålarna hittils. Fick ström, blev nostalgisk eftersom strömpulsarna påminde om förlossningen och det var värsta mysminnet (ja, jag vet inte hur fan det går till. 2½ dygns värkar och det är ett mysminne.).

Sen hämtade jag Lo på förskolan och kände mej allmänt pepp på resten av kvällen som blev riktigt bra!

Jag och Lo gick på bibblan en stund och charmungen spred glädje runt sej en stund där då hon gick bland pekböckerna och pekade och sa ”Titta!” och ”Dä!” och var allmänt exalterad över att det fanns så mycket böcker och de var sorterade så himla häftigt, typ. Jag försökte läsa lite för henne men det går sådär… Jag tror hon gillar det men har svårt att hålla fokuset på en sak åt gången….

Sen marscherade vi i demonstrationen och var på Hamnis där det serverades soppa o bjöds på feminist-pepp i olika former. Jag fick värsta aha-upplevelsen då jag mest blivit irriterad på de föräldrar som sagt ”Passa på att njuta!” när Lo varit mindre och inte så rörlig, men jag nu tänkte flera gånger ”Ja, men herreminje, varför njöt jag inte mer?” då jag mest fick springa efter barnet som tyckte att feministhänget var himla tråkigt i jämförelse med cirkusträningen som pågick i en annan del av Hamnmagasinet. Men cirkusträning är inte jättelämpligt för litet barn som inte förstår svingande poi och sånt. Men det var riktigt mysigt ändå att vi kunde vara där. Det var ett bra arrangemang, även om jag inte hörde eller såg så himla mycket av vad som sades, spelades o sjöngs…

Det var en fin dag!

Kommentera

