finfinfinlördan

Alltså. Imorse sov jag till 6.30. Från typ 12-tiden. Det kändes LYX. Inte nåt vakna mitt i natten o ligga vaken. Mycket tack vare att barnet sover himla bra om nätterna nu igen. Ja, alltså, sen halvsov jag ända till 8.30 innan barnet vaknade, som en bonus.

Redan vid 6.30 fick jag lov att hänga för en filt för fönstret som vetter mot soluppgången för det strålade solsken in genom alla springor. Shit pommes vilket fint väder vi haft idag!

Lo vaknade på strålande humör också och det har hållt i sej hela dagen. Ja, alltså lite extra strålande på nåt vis. Vi åt långfrukost, jag städade undan lite i köket och knådade ihop deg till rödbetsbaguetter och klädde sedan på oss o gick ut i solskenet. Jag fodrade Trollet, ”var” (andades, mediterade, finns inget ord?) med Hjärtat en stund och redde ut man o svans o pannlugg på tanten. Lång stunds kravlöst häng i finvädret. Lo knallade runt o var med på sitt vis. En stund satt jag på huk bredvid Hjärtat och Lo stod mellan mej och honom, och han stod med sänkt huvud och blundade, jag njöt. Älskar att ha alla älsklingar samlade på liten yta görandes ingenting, typ. Fick känslan av att Hjärtat uppskattade Los närvaro också och det värmde mitt mamma o matte-hjärta. Fina varelser.

Satt en stund med Karin och Lo på bron och njöt av solen och tränade även lite med Texas. Han uppskattar värmen massor och är närapå lyrisk. Han verkar också uppskatta isbanan på vägen, märkligt nog. Skojsigtatt springa fullt fart på till mina nervers förtret.

Sen gjorde jag go lunch, en enkel rödbetssoppa, och njöt av det nybakta brödet, och av Los härliga humör. Nu har Lo sovit ett par timmar och jag har surfat runt på ”mina” ”må bra-sidor” samt även gjort en inventering av böcker och annat bra att ha inför praktiken samt även repeterat lite OMT via internet. Sen när Lo vaknat ska vi dra till Mattias o bli bjudna på middag. Snus-fint!

Imorrn ska hunden få sej en riktig genomkörare med långpromenad med flera andra vovvar, o så blir det besök på Folkkök o eventuellt Långa tyglar-kurs med Karin. Fin ”ledig” helg då jag inte måste plugga utan kan göra det mest för å känna mej förberedd.

Kommentera

