framtidsutsikterna…

Häromkvällen blev jag så himla ledsen och deprimerad över framtidsutsikterna. Jobb alltså?!

Det känns extra stressande, förstås, eftersom jag vill kunna ge barnet nån sorts trygghet. Ekonomiskt och socialt. Det är svårt att kombinera! För å få jobb måste jag antagligen flytta, och hur blir det då med alla de som betyder nåt för barnet och som gör vår vardag hållbar?

Puh. Jobbiga tankar. Men till viss del känns det ändå lite peppande. Det är ändå ett roligt skede i livet på nåt vis.

Nå, har ägnat lite tid åt plugg-surfning efter det så jag har ju Plan B och C klar iaf.

De kurser som ingår i reservplanerna är McKenzie/rygghälsa-kursen, KBT-kursen, ”Djurs medverkan i vård och socialt arbete” (!!!) samt Sexologi. Sen till våren förstås OMT-kursen för hund och för häst. Jag skriver upp det här mestadels för att inte glömma bort något, eftersom kurserna inte är öppna för att sökas ännu…

En annan reservplan är Barn och ungdomspsykiatri.

Jag betvivlar väl egentligen inte att jag kommer få jobb, det går alltid fixa jobb som personlig assistent eller dylikt, men jag vill ju helst få jobba med det jag är utbildad för, liksom. Och kanske allra helst något jag vill jobba med inom sjukgymnastiken då…

Kommentera

