VAB

Jag kickade första och andra praktikdagen med lite förvirring, mycket intresse för personer och berättelser, intryckskaos och pepp. Några egna patienter. Fick mobilisera, manipulera och sätta nålar. Ba rätt på´t. Åkte hem dag 2 och kände en blandning av äga o ägd. Lite sådär, om nåt pyttelitet går emot mej så kommer jag storböla, men med lite lycka bubblandes inombords ändå. Mest pga fantastiska patienter. Jag älskar berättelser (jag älskar människor). Osäker på om det är en god egenskap som sjukgymnast men jag tror inte att det är en dålig, i alla fall.

Men dag tre har jag Vabbat. Första gången i mitt liv. Barnet har varit ledset och hostat till och från hela natten. Jag var ett vrak imorse. Hämtade upp Lo till sängen vid 5-tiden och sen vaknade hon då jag klev upp för att ge hästarna käk. Sen var hon otrösterligt ledsen en stund  innan hon fick alvedon och blev nöjd (omedelbart, vilket talar för tänder…).  Hon var vaken 1 h och somnade sedan om och sov 3 h, var vaken 2 h, fick alvedon igen och har nu sovit typ 3 h igen (and counting). Crazy.

Hon är förkyld, men har ingen feber. Dock typ 4 kindtänder på G på samma gång. En har spruckit fram under natten, och resten av munnen är svullen.

Vi hann i alla fall med att hänga i solen medan hon var vaken. M satte fina ord på det ”Jag känner mej helt lycklig överallt inombords.”. Så kan det vara att knalla runt på ett skoterspår med en tultande, übersöt liten 15 månaders-Lo i solskenet. Typ lycka rätt igenom. Inte blir det några raska promenader när hon är med men raskheten övervägs i mångfald av skratt och välmående. Hundarna hade kapplöpning och jag blir som ett bubbel inombords av att se Texas sträcka ut. Solväggen vid lagårn utlovar även fantastiska kommande vårdagar, värmen hettade i ansiktet, livet var hoppfullt och peppigt där jag låg med huvet i nåns knä.

Nu har jag dessutom kunnat sova litegrann under dagen så jag är inget vrak längre. Kanske kan drista mej till att påstå att jag nästan är energifylld, till och med.

Kommentera

