Nä nu j…

Jag har haft typ en allmän ”förkylningskänsla” i kroppen i några veckor, som om något ligger o lurar o väntar. O så nu när jag är barnledig en dag, sitter i en kall teatersal i ett par timmar så ba POFF. Känner mej fruktansvärt sliten. Lite feberfrossig, ont i huden, huvudet sprängs snart och halsen är alldeles tjock och öm, plus en jäkla envis hosta. Hallåååå, jag VILL inte missa nån fler dag från praktiken. 😦 Skitkropp. Hoppas på mirakelsömn inatt. Håll tummarna!

Men livet är fint ändå, teatern var topp och jag är glad att jag känner så fina människor.

Måste dock säga att jag blev lite illa berörd av den delen i pjäsen (säger en verkligen så?) som kritiserade typ ”Jag är min egen smed”-mentaliteten, ja, alltså den här ”Jag är inget offer för samhällets normer och krav, jag är en PILOT, av min egen farkost, och jag är den som ska laga hålen i skroven själv”. Dels för att jag resonerat så om andras offermentalitet men dels också för att det är så jävla fel att vi i dagens samhälle lägger allt ansvar på individen, när det är SAMHÄLLET som är så inåthelvete fel! Så förlåt alla kvinnor som har ont överallt, som jag irriterat mej på för att jag tycker det är ert alldeles egna ansvar, jag tycker inte det längre, det är inte erat ansvar att ni inte ska vara alldeles smärtsensitiserade så inte ens en vänlig beröring känns gott utan bara smärtsam, det är samhällets, det är normernas, dom som gör att alldeles för många kvinnor ägnar hela sina liv åt att åsidosätta sina egna behov och bara tillgodose alla andras – mannens, barnens, gamlingarna på hemmet etc.

Äsch förlåt.

Nu ska jag käka JORDNÖTSBÅGAR (men herregud, den största gåvan sojaguden kunde ge till en fd ostkroksberoende nybliven vegan, Estrella har skapat en alldeles egen båge alldeles för mej, tror jag!) och se Lost. Men först kolla facebook och det där lilla meddelandet som lyser oranget här i bloggen, nån vänlig själ som kommenterat ett inlägg verkar det som. Sen äre ba HEJDÅ VÄRLDEN!

Kommentera

