Affirmation

Jag vill vara frisk och pigg!

Känner nästan att jag inte orkar med livet på det här viset. Sjukdomar, stress, press. Mjo jag vet att det är så livet ser ut för alla småbarnsföräldrar. Men jag är verkligen utless på det nu. Jag pallar med, mycket tack vare att folk hjälper till på ett eller annat sätt, och för att jag äter bra, men ja, alltså, mitt huvud och min nacke har ömmat konstant i några månader nu och när jag tänker på det blir jag gråtfärdig, jag vill må bra!

Nå, igår var jag hemma sjuk, spenderade en del tid utomhus i solen tillsammans med hästarna, jag tror det var lite dumt för det blåste, men hallå, vet ni hur fint det är ute i dagarna? Hästarna erbjöd också lyckoinjektion rätt in i hjärtat och själen. Och även hjärtat i halsgropen, litegrann… Men allt gick väl. Målade även modellhäst samt kollade på Lost.

Sen var jag och Lo på turné på kvällen, först hämtade jag henne iBrattfors, sen en sväng till Nordansjö Punx & hippies och det var mysigt men varken jag eller Lo orkade med särskilt länge. Sen tänkte jag bara åka om Mattias o se om Lo kunde sova i vagnen så jag kunde få chilla lite hos dem, men hon behövde få alvedon och när hon fått det var hon piggelin och glad en bra stund. Hon gillade chillkvällen med parkour-folket. Och vi blev kvar! Mattias har ett nytt rum med lite mer utrymme, så Lo kunde sova på golvet på en madrass. Grymt skönt för mej som var så jävla trött.

Befriande också att Lo kunde somna där och sova trots att det var hög ljudnivå i rummet bredvid. Och innan hade hon ju också charmat några av personerna där, hon är ju så gullig mitt barn!

Idag har vi haft långa tyglar-kurs ute i solen här på gården, solsken i ansiktet i några timmar och träningspepp! Skitfint men jag känner att det var krävande för förkylningen, jag var nog för dåligt klädd. Så nu är jag verkligen helt gråtfärdigt less på att vara sjuk. Jag vill inte!
Är hundvakt åt Minna idag och hon var med ute hela tiden och knallar runt och tuggar på grejer, springer runt o busar och är bara en gullig närvaro. Texas är den lite mer krävande typen då, som fryser, blir stressig och så… Minna vågade till och med gå fram till ett grannbarn och ta några godisar av henne. Sen klickertränade jag Minna lite härinne, mest bara kontakt och ”linförighet” (följsamhet lös), men det är KUL! Nu är vovvarna helt utslagna, och barnet sover. Och jag ska nog följa deras exempel.

Kommentera

