äga o ägd

Jo men som en salig blandning av Wow, jag rockar, till Eh, jag kan verkligen inte göra någonting för den här patienten, hjälp?

Livet på praktiken.

Ikväll har jag iaf suttit bredvid lover och målat. Efter alla tråksysslor med nattningsprocedur av barnet med gröt o blöj o klädebyte, tvätthängning och tvättvikning, eldning, hästfodring med igenletande av hönät, tinande av hönät, spridande av hö, packande av hönät, Och så kvällsgröten, icke att förglömma. Jag sover så jäkla mycket bättre med en rejäl grötportion i kroppen sent på kvällen! Ja, då satte vi oss faktiskt och målade, som planerat. Fantastiskt. Känner mej som lyrisk. Sitta o måla ihop är typ… höjden av romantik i min värld. Lukten och känslan av oljefärg, en vacker modell som växer in i sin nya färg, nån najsig fin musik och så bästpersonen bredvid att samtala om trivialiteter om. Hade suttit kvar än om jag hade fått välja.

Lo träffade lovers tjocka släkt idag, ba sådär spontant. Hon är en charmplutt. Ba å konstatera.

Nu sömn, godnatt!

Kommentera

