Kureringsförsök

Är hemma med gosungen för att kurera mej. Fick en tydlig om än välment pik i onsdags och det tog på rätt ställen, kan en säga. Om förkylning och att jobba, alltså.

Det är fint att få vara med Lo. Och fint att vara ledig även om jag känner mej krasslig för jag hinner med rysligt mycket och det är skönt. En sak har jag kommit fram till sedan jag började skolan; jag vill verkligen aldrig jobba heltid! Det är inte värt att missa mitt barns uppväxt. Det måste gå ändå, tänker jag, att få ihop livet ekonomiskt.

Mattias åker till andra sidan jordklotet på tisdag. Jag har vetat det hela tiden men nu känns det på riktigt. Särskilt som Lo igår rätt tydligt visade att han är närapå lika nära henne som jag. Hon ville komma upp i min famn, jag ville inte det, då vände hon sej till honom. Sånt som jag väntat på ska hända och som vi liksom jobbat för, typ, att det ska kännas naturligt för henne att vända sej till honom ifall hon behöver stöd och närhet.

Men också massa funderingar på relationer överhuvudtaget. Gamla relationer, nya, och vilka grundantaganden som finns och hur normer påverkat och påverkar mej. Och vad händer i framtiden? Mycket sånt i huvet nu. Känns lyxigt att ha en sån relation som jag upplever mej ha med Mattias, för det är högt i tak och tydlig kommunikation och det känns som en fantastisk grund.

Dessutom massa funderingar på framtiden, alltså bra funderingar, spännande funderingar.

Idag ska jag fortsätta städa huset, typ dammsuga igen (dammsög igår men det var fort ogjort…), skura, vi ska njuta av finvädret samt inhandla mat. Ikväll har Mattias o hans polers avslutningsfest men vi får se om jag lyckas fixa nån barnvakt.

Kommentera

