TOKKÄR!

Varit på Umeå Open, Sveriges största inomhusfestival, ikväll. Fick möjligheten, tog den och är evigt tacksam. Blev först hänförd av Anna Ternheim tillsammans med nån gammal gullig gubbe som jag ej vet namnet på. Förälskad i Anna. Det blir intimt och hett och hon är introvert och distanserad och varm i en hänförande balans och jag fick känslan att vad som helst kunde hända ikväll, en härlig, stor känsla liksom. Jaaaa. Sen sa nån att hon är moderat men inte ens det kunde tämja min förälskelsebubbla.

Sen höll jag faktiskt på att ge upp, miljön är inget vidare inspirerande tycker jag, med folk som bedövar sinnena lite väl mycket (jag hatar alkoholkulturen. Ja.) och så hela grejen med folkmassor som förflyttar sej i nån sorts outtalad överrenskommelse hit och dit och jag fattar aldrig var alla är på väg, känner mej alltid helt malplacerad och blir utmattad i huvudet av att fundera på sånt hela tiden och på att jag egentligen vill hinna med att se varenda person, men det är bara som ett irrvarr av människor som förflyttar sej hit och dit, det går ju inte.

Sen då själva kulmen på kvällen, det som lockade i fjärran när jag helst ville åka hem och sova: Den svenska björnstammen. OCH VILKEN KULMEN!!! Alltså, finns inte ord. Försöker med tokkär, förälskad, lyrisk, lycklig. Men det är ju så futtiga ord, räcker inte! Det var alldeles för kort men så intensivt och fint. Massa massa dansande, studsande, svett, allsång och en fantastisk stämning på scen och nedanför. Rätt in i hjärtat och ut överallt i kroppen. Vilka genier och jag ville aldrig sluta dansa, vill dansa tills jag faller ihop utmattad i en pöl död av lycka och dansyra. Förälskad i varenda en i bandet, jag vill som bara krama om dom och aldrig nånsin släppa, typ.

Kommentera

