Mesaxlar

Hepp, idag tänkte jag träna axlar. Det blev ett mesigt pass. Jag vet inte vad jag håller på med. Armarna är min stora stötesten övht, så jag måste nog försöka få hjälp… Min praktikkompis är duktig på styrkelyft så jag ska få teknikhjälp av honom. Körde iaf en övning på balansboll som heter YTWL. Y var jobbig o de andra kändes som rörlighetsövningar, dvs inte särskilt jobbiga. På idéstadiet tyckte jag det verkade bra. Körde även en variant på Plankan där jag lyfter och sänker skulderbladen. Det var bra, tror jag? Provade även ”stöt” (är inte bekant med styrketräningsord. eller styrkelyftsord.) men tyckte inte att jag fick till det så bra; ska få hjälp med det. I övrigt så ”njöt” jag i stakmaskinen en stund och i rodden. Sprang även 5 min på ett löpband för att inte känna mej så mesig och dålig innan jag slutade för dagen…

One thought on “Mesaxlar

  1. Jag var på body toning idag, och jag har inte styrketränat på ett tag och vet ju hur grymt svag jag är i armarna/axlarna, så jag tog 1kg vikterna i axellåten, och ÄNDÅ var det sjukt jobbigt i slutet… Patetiskt 🙂

Kommentera

