slagna hjältar

Kolla här vad fint när Lo och jag pratade med Mattias på skype. Lo pratade inte så mycket utan pekade och vinkade mest.

Gullunge! (bortse från att Mattias ser helt knasig ut. Gul och klotrund i ansiktet. Men så är han ju i Kina… [nä jag vet, inte ok!]) Är ni nyfikna på att läsa om Mattias resa så bloggar han och hans resepolare här och här.

Vill ni kolla på en video med min målbild med bålstabilitetsträningen så kan ni kolla här. Imponerande.
Eller jag skämtar, min målbild är ju snarare att bli ett med pållarna. Men med sån bålstabilitet så skulle det gå liiite lättare iaf, tror jag.

Igår öppnades Röbäcksdalens veterinärklinik med en alldeles fräsch rehabavdelning. Jag ba; wow! och åh nej! Då finns kanske inte behovet att vara ambulerande, det var ju min plan… Men kanske går att få jobb i framtiden? Jag ska iaf ringa dit och fråga efter.

Också kan ni skratta lite åt tisdagsserien av Liv i Galago. Varför moderaterna dog ut.

Igårkväll red jag Trollfuxa efter att Lo somnat. Tränade på övergångar NER till skritt från trav. Heureka alltså! Så knäppt. Här har jag i massvis av år snackat mej blå om värdet av travupptag, alltså övergången upp i trav,  och hur användbara de är på en massa olika sätt och vad mycket en tjänar på att faktiskt skola dem. Nu fattar jag vitsen med avbrotten. Det är värsta coola insikten.

Idag hämtade Elin Lo på dagis. Sen åkte jag dit efter praktiken (måste stå emot att skriva ”jobbet”) och blev bjuden på middag. Vardagslyx bigtime. Fiiiint! Vi är två slagna hjältar om kvällarna, Lo sover rätt kasst på dagis och är därför supertrött på kvällen. Jag med… Det är skönt att vara på bortaplan då. Hemma bryter jag bara ihop.

Nu ska jag läsa Mattias blogg, läsa modellhäst-mail, planera ihop helgen lite och sen försöka se ett avsnitt Lost. Tror inte jag kommer hålla mej vaken mer än 10 min in i avsnittet….. Puss o kram världen!

Kommentera

