Fin påskledighet

Har haft en riktigt fin helg. Mycket tid med Lo vilket har varit underbart. Sen har Lo dessutom varit hos Elin & Conny över en natt. Då var jag ute o klubbade, var på fetischklubb, kände mej lite malplacerad men bitvis spelades bra musik (synth!) och jag är nog mer peppad på hela grejen till nästa gång. I lördags var vi (jag och Lo, dvs) hos en ganska ny bekant tillsammans med andra fina människor och blev bjudna på langos. Och mandelbiskvier från himmelriket. Samt spelade lite spel. Igår söndag var en härlig ostressad hemmadag. Idag får vi besök av mor och far. Ska nog hälsa på min mormor. Kanske besöka Plantagen och Granngården också.

Vi har varit på mycket promenader och Lo vill väldigt gärna gå själv och styra barnvagnen. En kan säga att innebörden av promenad har förändrats mycket sen innan jag fick Lo… Nu kan jag spendera 10 min på samma 20 meters-sträcka då hon ska styra vagnen, undersöka vattenpölar och snöhögar, smaka på gräs och grus samt busa med Texas. Övht så vill hon hjälpa till massor just nu. Plocka ur diskmaskinen, lägga undan (tillbaks) saker och när jag är ute och fixar med hö åt hästarna så vill hon gärna hjälpa till att packa höpåsar och hönät och framförallt vill hon hjälpa till att dra näten till hagen. Det är så gulligt så hälften vore nog, och vi borde inhandla ett pyttenät som går lätt att dra, nu packar jag ett nät med bara ett par-tre kilon men det är ändå lite för tungt för skruttungen.

Kommentera

