Pepp!

Åh, jag är så glad efter helgen på feministfestivalen. Lördagen blev grym, på olika sätt, dels för att jag tyckte det var väldigt jobbigt men också nyttigt att se Ni´lin – här är vårt hem (handlar om livet för barn o kvinnor i en by på västbanken, ockuperad av israel), även lite jobbigt med föreläsning om Fort Europe och gräns & asylpolitik, men sen var ju dagen även mycket grym på det positiva sättet eftersom jag fick hänga med personer som betyder mycket, hade givande och bra samtal, åt en massa god mat, lyssnade på berättelser både i dagboksform och från antologin Det är vår tur nu som var alltifrån gripande till gastkramande roliga, också blev jag impad av spoken word-artisten Nastee. Också mellanstadiedisco med dans förstås! Idag försökte jag magdansa,  det gick inget vidare. Dessutom fick jag en ilska/ångest-aha-upplevelse tack vare en workshop å så fick jag känna peppen över att starta en psykradikal-grupp i Umeå och så fick jag också hjälpa till i köket o det var fint. Avslutet på dagen var toppen med städning av lokalerna och så stå i diskrummet och greja med disk å höra ”Vart jag mig i världen vänder” med Den svenska björnstammen pumpas på för högsta volym inne i scenområdet och få skaka loss tillsammans med finfolket. Ja. Alltså grym helg.

Och ikväll är jag lättrörd så jag har gråtit över fina saker nån sagt till mej om mitt föräldraskap och sen blev jag så rörd över kommentar på bloggen om att jag är modig och stark. Ojojoj.

Nu har jag känt mej lite stressad över ansökan till kurser till hösten men det gick fort och krävdes inte så mycket funderingar eftersom jag ju egentligen redan hade bestämt mej. Första hand McKenzie-kurs (rygghälsa), andra hand Djurs medverkan inom vård och socialt arbete, tredje hand Barn och ungdomspsykiatri. De två sistnämnda är distanskursr och rygghälsa-kursen har jag för mej att den är i princip som en distanskurs, vilket gör att de kanske faktiskt går att kombinera med eventuellt jobb som typ personlig assistent tex. Men i det längre loppet är jag nog mer eller mindre beslutsam om att göra en hel hundmassörs-utbildning vid Axelsons, och sen till våren går OMT-kurser för häst och hund igen och de ska jag givetvis söka, och har jag dem i bagaget så får jag väl starta eget om det inte finns någon anställning att tillgå som djursjukgymnast på lämplig plats. Känner peppen och framtidstron även fast jag också känner mej rätt stressad över det faktum att det är så svårt att få jobb, som det är, och ändå svårare att få jobb med det som intresserar…

Lo har varit kass i magen idag hos sina barnvakter. Bajsat diarré ett flertal gånger och blivit aldleles röd om rumpan. Förhoppningsvis kan jag åka på praktiken imorrn ändå. Håll tummarna att det var något alldeles tillfälligt.

Nu nog svamlat!

Kommentera

