Men hallå våren?!

Jag har varit småpeppad över snön hittills och ivrigt försökt agera motpol till omgivningens snöhat. Men nu har jag fått nog. Herregud min skapare, kollar jag ut genom fönstret just nu så kunde det lika gärna vart en januaridag; snömängd i luften och på backen talar mer för detta än en aprildag.

Har senaste två dagarna haft en god vana (?) att sova lite till Vem-filmerna på svt play på kvällskvisten, innan Lo äter kvällsgröt och nattas. Hon kollar på Vem lutad mot min mage i soffan, och jag sover, bra deal tycker jag. Då har jag energi att gå ut efteråt och känna lite pepp att jobba med pållarna.

Just nu inväntar jag bara att Lo ska tystna helt, alldeles nyss lät hon som Texas när han jagar bort nån av katterna från golvet… Men jag misstänker att det var nån sorts sömnljud.

Sen ska jag ut i snöovädret och  jobba lite med liten  punkponny, fodra Trollis, gräva fram nät från snön samt gräva fram en höbal under all snö, packa höpåsar, sprida hö, packa nät och elda. Helkvällen. När jag kommer in ser jag framemot att duscha o sen krypa ner i sängen o se Lost. Kram på er!

Kommentera

