Saknad

Ikväll har jag rest i djupet. Fint med stillhet, tid att reflektera och umgås. Kan landa och hittar mej själv, jag tycker om den person jag hittar där i djupet, den som är jag.

Många tankar jag vill sätta på print, men känner att de är lite för spridda för att det ska bli bra.

Lite om saknad. Ibland kan saknad efter en person väcka gamla känslor av saknad, saknad efter andra personer, och jag blir förvirrad. Saknar jag verkligen fortfarande den eller de personerna? Eller hänger det ihop med den mer aktuella saknaden? Handlar det kanske mest om hur saknaden och minnena skapas och återskapas i hjärnan, att det är associerade områden, associerade känslor? Det ger en känsla av att saker är oklara, som att jag blir osäker på om jag verkligen är så klar med den andra saknaden, som jag trott.

Igår skypade jag i flera timmar och kände en fantastisk tacksamhet över dagens teknik som gör att det går att befinna sej på helt olika världsdelar och ändå kunna dela kärnan i vardagen.

Nå. En annan tanke: tänk en värld där kön verkligen var helt irrelevant, förstår ni hur jävla fin den varit? Om alla bara fick bli och vara allt de vill vara. Om alla fick blomma fullt ut i sin alldeles unika natur.

Här finns en liten bit av fredagens teater Infestus och intervju med Aleksa Lundberg som framförde den. Kolla på länken!

I helgen har jag annars bl a: kört Lejonhjärta med grannflickan, masserat Texas mer ”uppstyrt” (helkropp) ett par gånger efter att ha läst i nyaste Fysioterapi om evidens för massagens effekt och känt peppen, klickertränat Minna med kopplings/kontakt-problematiken med mycket god framgång, ridit Trollfuxa, läst i typ 10 olika böcker för Lo (alltså utan att hon tappat fokus efter typ 2 sekunder), klippt i några gamla genus, bang o kvinnotryck, gjort knäckebröd som vart supergott, varit på Folkkök, deltagit i långa tyglar-kurs här på gården. Haft tid att busa o dansa o kramas med min dotter. Ja förutom fredagens psykradikal-uppstartsmöte, teater och kafé-häng. Ja, ni som känner mej väl kan nog se att helgen varit i stora drag en toppenhelg för moi. Även om jag på lördag verkligen var i botten på energiskalan.

Kommentera

