nya betydelser för gamla låtar

jo men en del låtar betyder mycket för mej. O så helt plötsligt lyssnar jag på dem ur nån annan vinkel, typ, och hör nåt helt annat och så känns det rätt och betydelsefullt nu. Här är låten som jag nynnat på i flera dagar.

jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i
jag hör ett hjärta som slår
inatt har jag bett för stunden dimman drar förbi
för en välkommen vår

jag har köpt så kalla saker
jag har gått den kalla gatan ner
nu har jag frusit allt för länge
jag ska inte vara kall nåt mer

nu smakar jag försiktigt
skiljer varmt ifrån kallt
jag måste lära mig från grunden
jag måste omvärdera allt

Kommentera

